Konser-Opera

Yeni Yıla "Merhaba'

15.01.2016


Paylaş:

Bir yıl bitti, yeni bir yıl başladı. Daha geçen yılın keyif veren “Yeni Yıl Konseri” hafızalardan silinmemişken, işte size 2016 versiyonu “Yeni Yıl Konseri”. Ankara Devlet Opera ve Balesi organizasyonunda yeni yılı karşılama etkinliği bu kez opera sahnesinde gerçekleşti. Önceki bir kaç yıl, hatırlanacağı gibi, devasa ATO Congressium Salonu’nda yapılmıştı. Başkent izleyicisi Yeni Yıl Konserlerini seviyor, bu etkinlikleri kaçırmıyor. Bu yılki konser gerek görsel, gerek ses bakımından bir ziyafet gibiydi. Kulakları ve gözleri doyuran bir ziyafet.
 

Yerimize yerleştiğimizde, Ankara Operası’nın oldukça küçük, dar sahnesinin salona açılan iki yanına perde çekilmiş olduğunu gördük. Konser başlayınca ortaya çıktı ki, rejisör Haldun Özörten ile video yapımcısı Ahmet Şeren bir video gösterisi düzenlemişler ve yanlara taşan video filminin akışıyla, seyirciyi etkinliğin içine iyice çekmekle kalmıyor, renk dolu bir ortam da yaratıyorlar.
 

Videolar daha çok söylenen parçalarla ilintiliydi ve izleyiciyi statik bir ortamdan çıkarmayı başarıyordu. Doğrusu, güzel bir fikirdi ve bunun için Özörten ve Şeren’i kutlamalı. Malum, artık tüm dünya sahnelerinde konser için olsun, bir opera yapımının bütünü için olsun, video kurgularından çok yararlanılıyor. Buna karşı olanlar da var; ilgiyi dağıtıyor, sesin performansına yoğunlaşılamıyor, diye. Aynı şeyi düşünmüyorum.
 

Bu yıl konserde Ankara Operası solist sanatçılarının yanında, İstanbul ve Samsun’dan sanatçılar da vardı. İstanbul kadrosundan soprano Perihan Nayır’ı Ankara’lılar yeterince tanıma fırsatını elde edebildiler mi, bilemiyoruz. Lady Macbeth’i söylemek üzere gelmesini beklediler hep, ancak olmadı. Richard Strauss’un “Son 4 lied” şarkı dizisinde CSO konserinde dinleyebilenler oldu; ama CSO dinleyicisiyle, opera dinleyicisi aynı olmuyor. Onun için, ne kadar tanıyorlar desek, yanlış mı olur? Perihan Nayır Verdi’nin Il Trovatore operasından söylediği Tacea la notte placida….aryasında; Eralp Kıyıcı ve Murat Karahan ile birlikte seslendirdiği, aynı operanın muhteşem triosunda (Di geloso amor) son derece güzel piano ve pianissimo nüanslarıyla, içten gelen duygusallığı, sesindeki tatlı parlaklığıyla seyircisini kendine hayran bıraktı.  


Perihan Nayır , Leonora’nın 1.Perde aryası (Il Trovatore)

Ankara Operası solistlerinden bariton Eralp Kıyıcı ve tenor Murat Karahan’ı çok kişi biliyor, tanıyor, seviyor. Eralp Kıyıcı güçlü, ama aynı zamanda tatlı, renkli sesiyle, dramatik yorumu, sahnedeki duruşuyla, çizgisini hiçbir zaman kaybetmeyeceğini bir kez daha gösterdi.  


Eralp Kıyıcı Escamillo’nun aryası (Carmen)

Murat Karahan rahatsız olduğu söylentilerine rağmen, bunu yansıtmadı; Il Trovatore’nin ünlü ve zorlu stretta’sında (Di quella pira) sesini, nefesini daima kontrol altında tutabildiğini bir kez daha gösterdi; tiz’leri kısa tuttu, ama hiçbir aksaklık hissettirmedi. Aida operasından aryasını (Celesta Aida) da zarafetle, müzikal bir yorumla tamamladı. Il Trovatore’nin sözünü ettiğimiz trio’sunda üçü de kolay hafızalardan silinmeyecek bir yorum sergilediler.  


Il Trovatore : Manrico (Karahan), Leonora (Nayır) Kont (Kıyıcı), Trio. 

Mezzo soprano Aylin Ateş de İstanbul Operası kadrosundan. Oldukça koyu, yuvarlak hatlı, tatlı bir sesi olan Aylin Ateş, Saint-Saens’ın Samson ve Dalila operasının, Dalila’nın opera repertuarının en sevilen aryalarından birinde (Mon coeur s’ouvre à ta voix) yumuşak, nüans dolu sesi; güzel pianoları ve legatosuyla; kusursuz telaffuzuyla dikkat çekti. Aryayı uzun soluğuyla, piano bitirişi çok güzeldi. Fonda Venedik’ten bir kanal görüntüsü içinde Perihan Nayır ile birlikte söyledikleri Jacques Offenbach’ın şaheseri Hoffmann’ın Masalları operasından Barcarolle’de o, koyu renk; Perihan Nayır da tatlı sesiyle büyülediler desek yanlış olmaz. Konserin ikinci yarısından sonra My Fair Lady ve Granada gibi, daha “hafif” parçalar söylemeyi tercih etmişti Aylin Ateş.  


Aylin Ateş, Dalila’nın aryası, 2. Perde (Samson ve Dalila) 


Barcarolle (Hoffmann’ın Masalları)

Konserin bir diğer sanatçısı Zerrin Karslı ise Samsun Operası kadrosundan. Koloratur soprano olan Karslı, Gece Kraliçesi (Sihirli Flüt) ve Jülyet’in valsinin (Romeo ve Jülyet) üst perdelerinde zorlanmadı; tizleri çok temiz, düzgün. Lakin nüanslara, legatosuna ve diksiyonuna biraz daha önem vermesi gerekirdi diye düşündük.  


Zerrin Karslı Glitter and be gay (Candide) söylerken


My Fair Lady… Konserin finali


Şef Nezih Seçkin’i Çingene Baron’dan sonra, ikinci kez izliyoruz. Şarkıcılara azami dikkatini vererek, orkestranın onları bastırmamasına özen gösteren, orkestrayla uyumlu, hantal olmayan bir orkestra yönetimi sergileyen bir şef olarak hatırlayacağız.



Çok renkli, çok güzel, dünya çapında sesler dinlediğimiz bir akşamdı. Bir de orkestra mensupları meslektaşları viyolacı Sevgi Kulez’i kaybetmemiş olsalardı keşke! Hüzünleri yüzlerine yansıyordu. Ama elden gelen bir şey de yoktu, ne yazık ki. Buna rağmen, orkestranın 10 Ocak akşamı çok iyi bir performansla yeni yıla başladığını söylemeden geçmemeli.  

Ayşe Öktem
 

BENZER HABERLER

    YORUMLAR


    Akçaağaç Sok. Görhan Apt. No: 1/1 Acıbadem Üsküdar / İSTANBUL | T: 0216 325 27 13 | F: 0216 326 39 20
    sohbet hatları mersin escort beylikdüzü escort ataköy escort mersin escort canlı bahis dert köşesi sohbet numaraları canlı bahis mersin escort tesettur kap kadıköy escort pendik escort bostancı escort kartal escort kartal escort eryaman escort instagram takipçi hilesi instagram takipçi hilesi instagram takipçi hilesi instagram takipçi hilesi telefon no sorgulama Müzik indir free instagram followers istanbul escort sisli escort istanbul escort www.halkaliescortbayanlari.com Youjizz alanya escort kızılay escort şirinevler escort ankara temizlik astropay astropay bozum sohbet mersin escort instagram begeni hilesi instagram takipci hilesi instagram takipçi hilesi