Konser-Opera

Bilkent Oda Müziği Günleri ritmi ve temposu yüksek başladı

05.02.2017


Paylaş:

Yazarımız Ayşe Öktem Bilkent Oda Müziği Günleri'nin ilk konserini kaçırmayanlar arasındaydı. Ritmi ve temposu yüksek bu ilk konser bundan sonrakilerin de güzel bir habercisi gibiydi adeta.

1 Şubat günü başlatılan ve 20 Mart’a kadar sürecek olan etkinliğin ilk konserinin açılışında Bilkent Üniversitesi Müzik Bölümü Başkanı Kağan Korad kısa bir konuşma yaptı ve bu yıl Bilkent Oda Müziği Günleri'nin unutamadıkları hocaları Ayhan Erman anısına adandığını söyleyerek, vefa örneği vermiş oldu. 1999 yılında vefat eden Ayhan Erman CSO, Ankara Barok Triosu, Helikon Oda Orkestrası üyeliklerinin dışında, verdiği konserler, Ankara Radyosu'nda yaptığı programlar, dergilerdeki yazıları ve tabii değerli hocalığıyla hatırlanıyor.

Bilkent Oda Müziği Günleri, BEGOA Ensemble ile Quattro per Due adlı grubun konseriyle başladı. BEGOA Ensemble adını üyelerinin baş harflerinden alıyor: Başar Can Kıvrak (piyano), Erkin Onay (keman), Gökhan Bağcı (keman) Özgür Baskın (viyolonsel) ve Ali Başeğmezler (viyola). Farklı kurum ve orkestralarda ders veren ve çalan beşli, Fransız repertuarının en önemli oda müziği eserlerinden olan César Franck’ın Fa minör Piyanolu Beşlisi'ni icra ettiler. Aynı gruptan, yine bu eseri, birkaç ay önce başka bir mekânda dinleme fırsatını bulmuştuk. Lakin bu kez salonun akustiği notaların kulaklarımıza çok daha parlak, daha ayrıntılı biçimde yansımasına imkân yarattı; lirik ezgiler; girişteki dramatik havaya karşılık piyanonun zarif, yumuşak yanıtları; içli ikinci bölümde piyano ile diğer enstrümanların diyalogları güzel biçimde ortaya çıktı. Müzisyenler arasındaki uyum son derece etkileyiciydi. Grup bu tempoyla gider, birlikteliklerine süreklilik sağlayabilirse, önde gelen oda müziği icracılarımızdan olacağı şüphe götürmez.

Konserin ikinci yarısında ilk önce Köçekçe (Esma Başbuğ uyarlaması), sonra da Leonard Bernstein’ın Batı Yakasının Hikâyesi adlı müzikalinden önemli bölümlerin alınarak, senfonik orkestrasyonunun yapılmasından oluşan Senfonik Danslar başlıklı süitin iki piyano ve vurma çalgılar için yapılmış olan düzenlemesi vardı. Eserleri piyanistler Yudum Çetiner ve Jelena Stojkovic ile perküsyonistler Jürgen Spitscka ve Manuel Perez Delgado’dan oluşan Quattro per Due grubu (2012) seslendirdiler. Batı Yakasının Hikâyesi’nin müziğiyle yetişmiş bizim nesil için ayrı bir önemi olan bu yapıtı Quattro per Due caz ile Latin Amerika müziğinin özelliklerini iyi biçimde ön plana çıkararak; heyecan verici bir ritim ve tempoyla (Mambo; Rumble), lirik ve duyguyla (Maria ile Tony’nin karşılaşmaları, buluşmaları), aynı zamanda hüzünle (Final) seslendirdiler. Bu başarılı yorumu bir de bis parçası izledi: Fazıl Say’ın İki piyano ve vurmalılar için varyasyon adlı kısa, ritim dolu yapıtı.

Oda Müziği Günleri iyi başladı; bu ilk gün gelemeyenler, güzel bir konser kaçırmış oldular. Şimdi gözler ve kulaklar 8 Şubat akşamının konserinde. Bekliyoruz.

Fotoğraflar: Ayşe Öktem



BENZER HABERLER

    YORUMLAR


    Akçaağaç Sok. Görhan Apt. No: 1/1 Acıbadem Üsküdar / İSTANBUL | T: 0216 325 27 13 | F: 0216 326 39 20
    sohbet hatları mersin escort beylikdüzü escort ataköy escort mersin escort canlı bahis dert köşesi sohbet numaraları canlı bahis mersin escort tesettur kap kadıköy escort pendik escort bostancı escort kartal escort kartal escort eryaman escort instagram takipçi hilesi instagram takipçi hilesi instagram takipçi hilesi instagram takipçi hilesi telefon no sorgulama Müzik indir free instagram followers istanbul escort sisli escort istanbul escort www.halkaliescortbayanlari.com Youjizz alanya escort kızılay escort şirinevler escort ankara temizlik astropay astropay bozum sohbet mersin escort instagram begeni hilesi instagram takipci hilesi