HABER

David Kadouch Ankara'da

09.03.2017


Paylaş:

Bilkent Senfoni Orkestrasının 11 Mart tarihli konserinde Fransız bestecilerin müzikleri seslendirilecek. Konseri kendi kuşağının en yetenekli ve ilgi çekici şeflerinden biri olan Christoph Mathias Mueller yönetecek.

Uluslararası kariyerinde hızla yükselen genç piyanist David Kadouch konserde Ravel’in iki piyano konçertosunu seslendirecek. Ravel’in Birinci Dünya Savaşında sağ kolunu kaybeden Avusturyalı piyanist Paul Wittgenstein’in siparişi üzerine yazdığı Sol El için Piyano Konçertosu ile başlayacak konser, bestecinin aynı dönemde yazdığı Sol majör Piyano Konçertosu ile devam edecek.

BSO konserin ikinci yarısında Debussy’nin Noktürnler başlıklı eserini seslendirecek. Eserde BSO’ya Çiğdem Aytepe yönetimindeki Saygun Filarmoni Korosu eşlik edecek. Üç bölümden oluşan Noktürnler’in “Sirenler” başlıklı son bölümünde kadın korosu denizkızlarının şarkısını sözsüz ezgilerle sunar.

Ellen Jewett konsere konuk konzertmeister olarak katılacak.


11 Mart Cumartesi günü Bilkent Konser Salonu'nda saat 20.00’de başlayacak konserin biletlerine https://bilet.bilkent.edu.tr adresinden ulaşılabilir. Konserden bir saat önce Tunus Caddesi ve Milli Kütüphane’den hareket eden ücretsiz servis izleyicileri Bilkent Konser Salonu’na ulaştıracaktır.

 
BSO Gişesi: 0 312 290 1775
 



Christoph-Mathias Mueller 

İsviçre doğumlu orkestra şefi Christoph-Mathias Mueller, yüksek lisans derecesini keman dalında Basel Müzik Okulu’ndan, master derecesini orkestra şefliği alanında Cincinnati Üniversitesi’nden almıştır. Mueller, Massachusetts Tanglewood’da Seiji Ozawa, Robert Spano ve Leon Fleisher ile çalışıp becerilerini mükemmelleştirdikten kısa bir süre sonra, 2000 yılında İspanya’nın Cadaqués bölgesinde düzenlenen Uluslararası Orkestra Şefliği Yarışması’nda birincilik ödülünü almasının ardından uluslararası üne kavuşmuştur.

Mueller 2005 yılından beri Göttingen Senfoni Orkestrası’nın Genel Müzik Direktörlüğünü yapmaktadır. Onun yönetiminde orkestra, Almanya’daki müzik toplulukları arasında önde gelen esin kaynaklarından biri haline gelmiştir. Mueller daha önce de Claudia Abbado tarafından Gustav Mahler Gençlik Orkestrası’na (2001-05) yardımcı şef olarak atanmış ve Lucerne Festival Orkestrası’nda (2003-05) da yardımcı şef olarak görev yapmıştır.

Mueller’in müziğe olan yaklaşımının temel özellikleri, sınırsız enerjisi, sanatsal doğruluğu ve yüksek entelektüel standartlarıdır. Dünya çapında yakın zamanda yönettiği orkestralar arasında, Norveç Oslo Radyo Orkestrası, Rus Ulusal Orkestrası, Çek Filarmoni, Lyon Ulusal Orkestrası, Zürih Tonhalle, Liverpool Kraliyet Filarmoni, Galler Ulusal BBC Orkestrası, DSO Berlin, Frankfurt Radyo Senfoni Orkestrası, Lozan Oda Orkestrası, İskoç Oda Orkestrası, Berlin Filarmoni’nin Scharoun Topluluğu ve Ensemble Modern ile verdiği konserler bulunmaktadır. Sanatçı tüm dünyadaki opera salonlarına da sık sık konuk olmakta ve beğeniyle izlenmektedir. 2010 yılında Moskova’daki Bolşoy Tiyatrosu’nda, Johann Strauss’un Yarasa operetinin yeni bir prodüksiyonunun ilk sahnelenişinde elde ettiği başarı, orkestra şefinin hemen bir sonraki sezon bu sefer Richard Strauss’un Rosenkavalier’ini yönetmek üzere yeniden davet edilmesini sağlamıştır. Çağdaş müziğin değerini anlayan ve anlatmak için de yorulmak bilmeksizin çaba harcayan Mueller, pek çok yapıtın dünya prömiyerini yönetmiştir.

Mueller, Viyana’daki Musikverein, Düsseldorf’taki Tonhalle, Cologne’deki Filarmoni Salonu, Stavanger’deki Konserthaus, Tokyo’daki Suntory Salonu ve Seul’deki KBS Salonu gibi pek çok ünlü mekanda orkestra yönetmiştir. Aralarında Frank Peter Zimmermann, Simone Kermes, Reinhold Friedrich, Hakan Hardenberger, Igor Levit, Tine Thing Helseth, Julian Steckel ve Maurice Steger’in bulunduğu sanatçılarla sık sık çalışmaktadır. Mueller’in kayıtları, hem repertuvarının hem de ilgi alanlarının genişliğini yansıtır. Bu kayıtlar arasında, Liverpool Kraliyet Filarmoni Orkestrası’yla Kenneth Hesketh’in orkestra yapıtları; dünyanın önde gelen barok orkestrası Concerto Köln ve Simone Kermes ile bel canto aryaları (Sony), Rachel Barton Pine ile Mendelssohn ve Schumann Keman Konçertoları (Cedille) ve Beethoven’un Egmont müziklerinin tamamı yer almaktadır. Enrico Fagone ve Orchestra della Svizzera Italiana ile icra ettiği Bottesini’nin kontrbas konçertoları ile Kolja Lessing ile kaydettiği Max Reger’in keman ve orkestra için bestelediği yapıtların tamamı, Mueller’in diskografisinin zengin ve ödüllü parçalarıdır. Son olarak şefin Reinhold Friedrich ve Göttingen Senfoni Orkestrası’yla yaptığı “Rus Trompet Konçertoları” ECHO Klasik ödülüne (2013) layık görülmüştür.



David Kadouch

1985’te Nice’de doğan David Kadouch, çalışmalarına Nice Konservatuvarı'nda Odile Poisson’la başladı. On dört yaşında Paris Konservatuvarı'na girdi ve Jacques Rouvier’in öğrencisi oldu. Birincilik ve şeref derecesiyle mezun olduktan sonra Madrid’de Reina Sofia Okulu'nda efsane Dmitri Bashkirov ile çalıştı. Ayrıca Murray Perahia, Mauricio Pollini, Maria-Joao Pires, Daniel Barenboim, Vitay Margulis ve Itzak Perlman ile çalışmalar yaptı.

Kadouch kısa sürede kuşağının en beğenilen piyanistleri arasına girdi. 2005’te Beethoven Bonn Yarışması ve 2009’da Leeds Uluslararası Piyano Yarışması'nda ödül kazanan piyanist, önemli orkestralarla, resital dizilerinde ve uluslararası festivallerde konuk olarak sahneye çıktı. Kadouch, on üç yaşındayken Itzhak Perlman tarafından New York’taki Metropolitan Sanat Müzesi'nde kendi yönettiği bir konsere davet edildi. 2008’de Perlman, Kadouch’u Carnegie Hall’de Schumann Piyano Beşlisiyle sahneye çıkmak üzere yeniden davet etti.

David Kadouch, Pierre Boulez yönetiminde Lucerne’de Çağdaş Müzik Festivali, Klavier-Festival Ruhr, Gstaad Festivali, Verbier Festivali (2009’da Verbier Festival Prix d’Honneur’e değer görüldü), Montreux, Schwetzingen, Jerusalem, La Roque d’Anthéron, Les Flâneries Musicales de Reims, Japonya’da “Folles Journées”, Çin’de Piano aux Jacobins, Zürih’te Tonhalle ve Paris’te Louvre gibi önemli festivallere katıldı. Sanatçı, Renaud Capuçon, Gautier Capuçon, Antoine Tamestit, Michel Dalberto, Nikolaj Znaider, Radovan Vlatkovic, Frans Helmerson ve Quiroga, Ebène, Ardeo Dörtlüleriyle oda müziği yapıyor.

Kadouch, 2011’de New York’ta, Metropolitan Sanat Müzesi'nde ilk resitalini verdi. David Zinman yönetimindeki Zürih Tonhalle Orkestrası, Monte Carlo Filarmoni, Lille Ulusal Orkestrası, Jean-Claude Casadesus yönetimindeki Gulbenkian Vakfı Orkestrası, Marc Alrecht yönetimindeki Strazburg Orkestrası, Robin Ticciati yönetiminde Halle Orkestrası, İsrail Filarmoni gibi orkestralarla konserler verdi. Paris, Bordeaux, Toulouse, Reims, Madrid, Verbier, Luzern, Elmau, Münih ve Strazburg’da resitaller veren sanatçı, Japonya’da solo bir resital ve Renaud Capuçon ile konser verdi. Kadouch, 2011-12 sezonunda İsrail Filarmoni Orkestrası'yla sahneye çıktı, Frankfurt, Moskova, Paris, Bordeaux, Cannes ve Pau’da konserler, Paris, Avignon, Lyon, Toulouse, Luzern, Münih, Lizbon, Nantes’deki Folles Journees’de resitaller verdi ve Saint-Denis, Montpellier, Colmar, Nohant, La Grange de Meslay ve Verbier festivallerine katıldı.
Yakın zamanda Daniele Gatti yönetimindeki Fransa Ulusal Orkestrası, Mark Minkowski yönetiminde Budapeşte Festival Orkestrası, Michael Schonwandt yönetiminde Marseille Operası Orkestrası, Lawrence Foster yönetiminde Monte Carlo Orkestrası, Fayçal Karoui yönetiminde Ochestra Lamoureux ile sahneye çıktı, Nantes’de Folles Journees Festivali'nde, Montreal, Japonya ve Tayvan’da konserler verdi, ayrıca Paris, Aix-en-Provence, Nice, Toulon, İspanya, İtalya, Hollanda’da sahneye çıktı ve Renaud Capuçon ile Japonya’da ikili piyano turnesine çıktı.
David Kadouch, 2013-14 sezonunda Myung-Whun Chung yönetimindeki Fransız Radyo Filarmoni Orkestrası, Londra’daki Barbican Center’da Mark Minkowski yönetimindeki BBC Senfoni Orkestrası ve Münih Senfoni Orkestrasıyla ilk performanslarını sergiledi, Paris’teki Pleyel Hall’de Martha Argerich ile Bach projesine, Nantes’de Folles Journees Festivaline katıldı, Japonya’da sahneye çıktı ve Londra, Moskova, İstanbul ve Liege’de resitaller verdi.

Kadouch, Daniel Barenboim’den Lang Lang’ın da yer aldığı Beethoven Sonat DVD’si projesine katılması için çağrı aldı. Barenboim ayrıca sanatçıyı 2008’de Kudüs’te Murray Perahia’nın yerini alması ve 2009’da da kendisiyle birlikte Fransız 2. Kanalının “Thé ou Café” programına katılması için davet etti. Yakın zamanda Kadouch, Arte tarafından hazırlanan “Maestro” adlı belgeselde, Ramallah’ta (Batı Şeria) Lang Lang’ın yerine geçmesi için Barenboim’dan davet aldı.
Kadouch’un albümleri arasında, Cologne Filarmoniyle canlı kaydettiği Beethoven’in 5. Konçertosu, Shostakovich’in Prelüdleri ve kısa süre önce piyasaya çıkan Schumann’ın Orkestrasız Konçertosu ile Piyano Beşlisi yer alıyor.

David Kadouch, 2010 yılında Fransız Victoires de la Musique tarafından “Yılın Genç Yeteneği” ödülüne aday gösterildi ve 2011’de “Yılın Genç Sanatçısı” dalında Uluslararası Klasik Müzik Ödülüne değer görüldü.

Saygun Filarmoni Korosu (SFK), koro şefleri Çiğdem Aytepe ve Atilla Çağdaş Değer tarafından Kasım 2014’de kuruldu. 2013 yılında Mozart’ın “Ave Verum Corpus” ve Bujor Hoinic’in “Gordion Kantatı” eserlerini seslendirmek üzere MÜZED Muammer Sun Korosu, Ertuğrul Oğuz Fırat Korosu ve Muzaffer Arkan Kızlar Korosu üyelerinin katılımıyla ortaya çıkan büyük koro, Saygun Filarmoni Korosu'nun çekirdeğini oluşturmuştur. Ulusal-uluslararası zeminde koroları ve bireyleri bir araya getirerek büyük ölçekli eserler seslendirmek, ülkemizdeki koro potansiyelini “a capella” kültürünün yanı sıra orkestralı yapıtlarla da geliştirmek, koronun başlıca amaçları arasındadır.

SFK üyelerinin ortak özelliği koro müziğine gönül vermiş; bu alanda eğitim ve deneyim sahibi koro üyeleri olmalarıdır. Üyelerin çoğunluğu çeşitli müzik okullarından mezun olmuş müzisyenler veya müzik öğrencileridir. Bununla birlikte koro deneyimleri yüksek, çeşitli meslek gruplarından koro üyeleri de SFK bünyesinde yer almaktadır.

 

Kuruluşundan itibaren Ankara’nın köklü orkestraları ve ülkemizin önde gelen orkestra şefleri ile projeler gerçekleştiren koro, başarılı icraları ile kısa sürede adını duyurmuş; 2016 yılında Donizetti Klasik Müzik ödülleri kapsamında “Yılın Korosu” ödülüne layık görülmüştür. 
 
Seslendirdiği başlıca yapıtlar arasında J. Brahms - Requiem, G. Holst - Gezegenler, M. Sun - Kurtuluş Süiti, A. Saygun - Eski Üslupta Kantat ve Can A. Akın - Aziz Nesin Senfonisi bulunan SFK, Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı, Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi desteği ve Koro Eğitimcileri Derneği eşgüdümünde çalışmalarını sürdürmektedir.
 
Çiğdem Aytepe, müzik eğitimine 6 yaşında Muzaffer Arkan ile çocuk korosunda başladı. 1997 yılında Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Keman Bölümü'nden ve Hacettepe Üniversitesi Yarı Zamanlı Koro Bölümü'nden mezun oldu. Hacettepe Üniversitesi Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Bölümü'nde İstemihan Taviloğlu ve Turgay Erdener ile çalıştı, 2003 yılında lisans diploması aldı. Yüksek lisans eğitimini aynı okulda orkestra ve koro şefliği dalında Rengim Gökmen’in sınıfında aldı, 2009’da mezun oldu.

Eğitim süresince Muzaffer Arkan, Sevim-Saadettin Ünal, Süreyya Çağlar, İbrahim Yazıcı, Elena Puşkova, Yiğit Aydın, Elnara Kerimova ve Ahter Destan’ın yönettiği korolarda yer aldı, 1999’da Ankapella Korosunda Ahter Destan ile koro şefliği çalışmalarına başladı. 2005 yılından beri Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı'nda öğretim görevlisidir. Kurum bünyesinde meslektaşı Atilla Çağdaş Değer ile korolar kurmuş, çok sayıda proje gerçekleştirmiş, çocuklara yönelik iki kitap hazırlamıştır.

2008-09 akademik yılında Hacettepe Üniversitesi Senatosu tarafından "Sanatta Teşvik Ödülü"ne layık görülmüştür. Halen Hacettepe Konservatuvarı Lisans Korosu, TRT Ankara Radyosu Çoksesli Gençlik Korosu, Ertuğrul Oğuz Fırat Korosu ve Saygun Filarmoni Korosu'nun şefliğini sürdürmektedir.

BENZER HABERLER

    YORUMLAR


    Akçaağaç Sok. Görhan Apt. No: 1/1 Acıbadem Üsküdar / İSTANBUL | T: 0216 325 27 13 | F: 0216 326 39 20