HABER

Senfonik Fasıl yine muhteşemdi

14.11.2017


Paylaş:

Klasik Batı müziği, caz ve geleneksel Türk müziği türlerine hakim olan, uluslararası konser projeleriyle adından oldukça sık söz ettiren ünlü piyanist Hakan A. Toker'in kendi düzenlemeleri ve icrasıyla üç müzik türünü kucaklayan Senfonik Fasıl projesi yine büyük ilgi gördü.  

Daha önce Eskişehir ve İzmir'de Ender Sakpınar yönetiminde Eskişehir Büyükşehir Belediye Orkestrası, Cem'i Can Deliorman yönetiminde Eskişehir Anadolu Üniversitesi Senfoni Orkestrası, Bursa'da Dağhan Doğu yönetiminde Uludağ Üniversitesi Akademik Oda Orkestrası ve Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuarı Gençlik Senfoni Orkestrası, İzmir'de İbrahim Yazıcı yönetiminde Ege Sanat Senfoni Orkestrası, İstanbul'da yine Deliorman yönetiminde Bahçeşehir Üniversitesi Oda Orkestrası tarafından seslendirilen program bu sefer 11 Kasım akşamı Cihat Aşkın idaresindeki İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası eşliğinde Cennet Kültür Merkezi'nde müzikseverlerle buluştu.  

Biletlerin günler öncesinde tükendiği konser; Doğu ve Batı'yı, aynı zamanda eğlence müziğiye “sanat” müziğinin bir araya getirdi. Yer yer doğaçlama ve seyirciyle interaktif sürprizlerin de olduğu gecede unutulmaz anlar yaşandı.  

Hakan A. Toker geceye Şekip Ayhan Özışık’ın Senede Bir Gün adlı şarkısıyla başladı. Bütün salon, sanatçının önden verdiği izni sonuna kadar kullanarak şarkı söyledi. Ardından Toker’in “Atatürk de senede bir gün olsa yanımıza gelse, bize önderlik etse ne güzel olur değil mi?” sözleri üzerine kopan uzun ve içten alkış, halkımızın ne denli bir özlem içinde olduğunu ve ona halen ne denli sahip çıktığını bir kez daha gösterdi. İkinci olarak Zeki Müren’in "şimdi uzaklardasın" diye başlayan ve Ayrılık Valsi başlığını taşıyan melankolik eserini yine tüm salon, piyano ve orkestra eşliğinde Atatürk için söyledi, gönüller titreşti.

Muzaffer İlkar’ın Huysuz ve Tatlı Kadın'ının düzenlemesinde Toker, şarkının sözlerini saf müzikal öğelerle betimledi. Dinleyiciler bu şarkıda onun önerisine uyarak, şarkı söylemek yerine sözleri içlerinden geçirerek, enstrümantal müziğin anlatım gücüne tanıklık ettiler. Kemanî Serkis Efendi’nin Kimseye Etmem Şikayet'indeyse yine sanatçının önerisine uyarak şarkıyı kapalı dudaklarla mırıldandılar. Büyülü bir hava oluştu. Her parçada ayrı bir üslup kullanarak, piyanoda olduğu kadar düzenleme sanatındaki ustalığını da belli eden sanatçı, bir de kendi bestesi olan Tekâmül adlı enstrümantal parçayı seslendirdi İDSO eşliğinde. Bu parçaya Toker’in caz triosunun üyeleri Hakan Çetinkaya bendirle, aynı zamanda İDSO üyesi olan Mehmet Sönmez kontrbasla katıldılar ve doğaçlama sololarıyla renk kattılar. Toker, orkestranın en genç üyelerinden kemancı Gökhan Şamil’e de doğaçlama solo çalma imkanı tanıdı bu parçada, ki o da bunun hakkını verdi. Son parça olan Kaptanzade Ali Rıza Bey’in Yıldızların Altında şarkısına Toker sürpriz bir giriş yaptı! Seyirciye veda ederek sahneden ayrılan sanatçı, orkestranın esere girmesiyle birlikte yan seyirci kapısından akordeonuyla salona girdi, şarkıya katılan seyircilerin tempolu alkışları eşliğinde onların arasında dolaşarak eseri çaldı ve ikinci kıta için sahneye dönüp eseri piyanoyla tamamladı.

Konserden sonra Hakan A. Toker’in imzaladığı albümleri kapış kapış satıldı. Türk müziğinin karakteristik özelliklerini koruyarak konçertant-piyanistik bir yapıya sokulması anlamında türünün ilk ve tek örneği olan Senfonik Fasıl, bir anlamda Liszt ve Tamburi Cemil Bey'in Toker'in evinde buluşup el sıkışması olarak da nitelendiriliyor.  

BENZER HABERLER

    YORUMLAR


    Akçaağaç Sok. Görhan Apt. No: 1/1 Acıbadem Üsküdar / İSTANBUL | T: 0216 325 27 13 | F: 0216 326 39 20