Konser-Opera

İDOB Mançalı Adam ile Sahnedeydi

11.05.2022


Paylaş:

İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nin (İDOB) Mayıs ayında geniş yer ayırdığı Don Kişot temalı eserlerin ilki dün akşam Süreyya opera sahnesinde Mançalı Adam müzikaliyle izleyici karşısına çıktı. Biraz başarısız, biraz bahtsız ve çokça hayalperest olan yazar ve şair Miguel De Cervantes’in, geçinmek amacıyla ek iş olarak yaptığı vergi tahsildarlığı sırasında başına gelen olayların konu edildiği müzikalin ana karakterlerinden Don Kişot Suat Arıkan, Aldonza/Dulcinea Hande Soner Ürben, Sancho Panza Yücel Özeke, Hancı Gökçe Şenyüz, Rahip Serkan Bodur, Dr. Carrasco  Can Reha Gün ve Antonia Betül Görgülü tarafından canlandırıldı.  

 
Müzikalin konusuna özetle değinecek olursak; vergi borçlarını ödemediği için kilisenin mallarına haciz koyan ve bu sebepten engizisyon tarafından tutuklanarak cezaevine konan Cervantes ve yaveri Sancho; kendilerini bir anda mallarına göz koyan mahkumlar tarafından tertip edilen uydurma bir mahkemenin içinde bulurlar. Mahkumlar, uşak ve efendisinin tüm mallarının yanı sıra Cervantes’in eskizlerini de el koymak istemektedir. Cervantes çaresizce bu yargılamayı kabul eder, ancak mahkumların içinde rol alacağı bir oyun tertipleyerek kendisini savunmak ister. Eğer suçlu bulunursa tüm mal varlığına ve eskizlerine el konulacaktır. Mahkumlar bu teklifi kabul edince Cervantes kolları sıvar ve sakalını bıyığını taktıktan sonra zırhını giyerek Don Kişot karakterine bürünür. Bundan sonra gelişen olaylar Mançalı Adam’ın hayal gücü doğrultusunda şekillenecektir. 
 
Gerçek bir şövalye olmak için kutsanması gerektiğine inanarak yola çıkan Mançalı Adam’ın en büyük hayallerinden biri her şövalyenin olmazsa olmazı, keşiflerini ve kahramanlıklarını adayacağı bir sevgili bulmaktır. Tabi ki kahramanımız bu sevgiliyi de hayal dünyasında yaratmıştır. Don Kişot’un Dulcinea adını verdiği bu soylu sevgili aslında pekte soylu bir yanı olmayan ve gerçek adı Aldonza olan hayat kadınıdır. Don Kişot, Dulcinea’ya anlamsız bir tutkuyla bağlıyken, Aldonza bu durumdan oldukça rahatsızdır. Dolayısla Don Kişot’un tek rakibi devler ve büyücüler değil aynı zamanda Aldonza ve ondan faydalanmak isteyen ipsiz sapsız erkeklerdir.

 
Murat Göksu’nun rejsiyle sahnelenen müzikalde Don Kişot rolüyle bu ay son temsillerini izlediğimiz İDOB’un duayen Genel Müdürü Suat Arıkan’ın tutku dolu performansı göz doldurdu. Arıkan’ın gerek müzikal gerekse teatral sahnelerdeki kusursuz oyunu şüphesiz rol arkadaşlarının da performanslarını artırdı. Hande Soner Ürben; Aldonza’nın, Dulcinea olarak anılmaktan şikayetçi olduğu, sonraları bu benzetmeden hüzünle karışık bir hoşnutluk duyduğu ve nihayetinde Mançalı Adam’a duyduğu derin sadakati ifade ettiği sahnelerdeki müzikal ve teatral geçişleri tek kelimeyle mükemmeldi. Sancho’yu canlandıran Yücek Özeke, Dr. Carrasco rolünde Can Reha Gün ve Rahip rolünde Serkan Bodur müzikale katılan neşenin baş mimarlarıydı. Deli Kız Zeynep Aslan’ın müthiş psikiyatrik çıkışları ve Hancı rolündeki Gökçe Şenyüz’ün Don Kişot’u şövalye ilan ettiği sahneler seyirci tarafından büyük beğeni topladı.

 
Yazımızda isimleri geçmese de temsilde görev alan diğer tüm kurum emekçilerinin üstün performansı müzikalin mükemmel şekilde sergilenmesinde pay sahibi oldu. Orkestra ve şef Hüseyin Kaya, dekorda Ferhat Karakaya, ışıkta Taner Aydın ve kostüm tasarımında Gizem Betil müzikalin perde arkası şövalyeleriydi. Kendilerine buradan ayrıca şükranlarımızı sunuyoruz. 
 
Mançalı Adam’ın, 11, 12, 23 ve 24 Mayıs 2022 tarihlerinde Süreyya Operası sahnesinde, 24 Mayıs 2022 tarihinde ise AKM Tiyatro sahnesinde tekrar gösterimde olacağını ve kaçırılmaması gerektiğini hatırlatarak sizlere veda edelim. 
 
Sanatla kalmanız dileğiyle...

BENZER HABERLER


    Akçaağaç Sok. Görhan Apt. No: 1/1A Acıbadem Üsküdar / İSTANBUL | T: 0532 343 9328 | F: 0216 326 39 20