HABER

2012 Donizetti Klasik Müzik Ödülleri'nde heyecanla beklenen halkoylaması 20 Nisan Cuma sabahı başladı!

19.04.2012


Paylaş:


2012 Donizetti Klasik Müzik Ödülleri'nde heyecanla beklenen halkoylaması 20 Nisan Cuma sabahı başladı!

Bu yıl 10'uncu kuruluş yıldönümünü kutlayan dergimizin Beyoğlu Belediyesi işbirliği ve KÜSAV desteğiyle düzenlediği 2012 Donizetti Klasik Müzik Ödülleri'nde 24 ayrı kategorideki ödül sahibini bulacak.

Her kategoride maksimum 3 adayın olduğu Andante Dergisi 2012 Donizetti Klasik Müzik Ödülleri'nde; 'Besteci, Piyanist, Yaylı Çalgılar Yorumcusu, Üflemeli Çalgılar Yorumcusu, Orkestra, Koro, Orkestra Şefi, Oda Müziği Topluluğu, Opera Yapımı, Opera Rejisörü, Kadın Opera Yorumcusu, Erkek Opera Yorumcusu, Bale-Dans Yapımı, Koreograf,  Erkek Dansçı, Kadın Dansçı, Müzik Eğitim Kurumu, Müzik Eğitimcisi, Yılın Genç Müzisyeni (17 Yaş Altı), Yılın Genç Müzisyeni (30 Yaş Altı), Klasik Müzik Etkinliği, Yılın Radyo-TV Programı, Yılın Kitabı, Yılın Albümü alanlarında ödüller verilecek. Bu kategorilerin dışında, keman sanatçımız Suna Kan'a 'Yaşam Boyu Başarı Ödülü', İlhan Baran ve Koral Çalgan'a 'Müzik Eğitimciliği Onur Ödülü' takdim edilecek.

Andante Dergisi 2012 Donizetti Klasik Müzik Ödülleri Aday Seçici Kurul üyeleri, Andante dergisi yazarları Serhan Bali, Şefik Kahramankaptan, Ayşe Öktem, Ersin Antep, Aydın Büke ve Selen Yılmaz'dan oluşuyor. Geçtiğimiz yıl, klasik müzik dünyamızdan 200 profesyonelin oylarına başvurulduğu Donizetti Klasik Müzik Ödülleri'nde bu yıl oy kullananların sayısının artması bekleniyor.

Andante Dergisi 2012 Donizetti Klasik Müzik Ödülleri, 21 Mayıs Pazartesi akşamı, İstanbul Rahmi M. Koç Müzesi'nde düzenlenecek görkemli bir törenle sahiplerini bulacak.

Halk oylaması ile seçilecek olan 'Yılın Klasik Müzik Sanatçısı' ve 'Yılın Klasik Müzik Topluluğu' kategorileri için oy kullanmak isteyen sanatseverler ise, 20 Nisan 2012 tarihinden itibaren www.donizettiodulleri.com sitesine girerek istedikleri sanatçıya oy verebilecek.

'Yılın Klasik Müzik Sanatçısı' ve 'Yılın Klasik Müzik Topluluğu' alanlarında Türkiye'nin en iyilerini seçmek için lütfen www.donizettiodulleri.com sitesini tıklayınız.



ANDANTE DERGİSİ 2012 DONIZETTI KLASİK MÜZİK ÖDÜLLERİ ADAY LİSTESİ  

(2011 yılındaki etkinlikler dikkate alınarak hazırlanmıştır)        

1.Yılın Bestecisi  

MESRUH SAVAŞ: Beste yarışmalarında gösterdiği başarılarla gelişim çizgisini sürdürmesi, ezgisellikle çağdaş müzik yazısını iyi kaynaştırması, değişik dallarda yapıt bestelemesi, son olarak seslendirilen keman ve flüt konçertolarının kazandığı başarı nedeniyle.     

TURGAY ERDENER: Bale, senfoni, konçerto, süit, şarkı gibi çeşitli türlerdeki ürünleri, teksesli-çoksesli ayrımı yapmadan kemençe, kanun ve ud gibi geleneksel çalgıları da Batı çalgılarıyla kaynaştırarak yazdığı müzikler, Türk müziği makam, tını ve tartımlarından yola çıkarak yaptığı soyutlamalarla müzikte özlenen barış ortamına katkıda bulunması nedeniyle.     

TURGUT PÖĞÜN: Çağdaş müziği anlaşılabilir kılan kendine özgü bir tarz geliştirmesi, değişik çalgı grupları için yazdığı ve Müzikler başlığı altında sürdürdüğü oda müzikleri, yapıtlarında yaşam ve felsefeyle algılanabilir bağlar kurması, müzik tarihinde yer alan değişik dönem müzikleri ve stilleri, kendi yazısı içinde küçük çağrışımlarla ustaca anımsatması nedeniyle.           

2.Yılın Piyanisti  

HÜSEYİN SERMET: Başta Fransız müziği olmak üzere, konçerto ve solo yorumlarındaki incelik ve olgunluğu, Avrupa, Japonya ve Türkiye'de konser ve resitallerinde gösterdiği başarı, aldığı olumlu eleştiriler ve kayıtlarının müzik arşivine sağladığı katkılar nedeniyle.     

ÖZGÜR AYDIN: Konçerto yorumculuğunun artan biçimde düşünsel incelik kazanmasının yanısıra, oda müziğinde gösterdiği üstün başarı, kemancı Midori ile oluşturdukları ikiliyle, Amerika, Avrupa ve Japonya'da verdikleri üst düzey konserler, önemli eleştirmenlerden gelen olumlu kritikler ve kazandığı istikrar nedeniyle.     

UFUK VE BAHAR DÖRDÜNCÜ: Özellikle modern müzik alanında yaptıkları konser ve kayıt çalışmaları sayesinde yalnızca Türkiye'de değil dünyada da iki piyano repertuvarına yeni bir soluk getirmeleri, repertuvarlarını genişletmek amacıyla seçkin bestecilere yapıt sipariş etmeleri, farklı müzik türlerinin önde gelen temsilcileriyle ortak projelerde buluşmak suretiyle alanlarında yeni açılımlara imza atmaları, düzenli aralıklarla yeni CD kayıtları yayınlamaları nedeniyle.           

3.Yılın Yaylı Çalgılar Yorumcusu  

EFE BALTACIGİL: Uzun yıllar boyu çello grup şefi yardımcısı olarak görev yaptığı Philadelphia Orkestrası'nda sergilediği üstün başarının ardından geçtiğimiz yıl ABD'nin bir diğer önemli orkestrası Seattle Senfoni'nin çello grup şefliğine getirilmesi, orkestra müzisyenliğinin yanısıra solist kimliğiyle de yurtdışında ve ülkemizde orkestralar eşliğinde ses getiren konserler vermesi ve başarılı oda müziği birlikteliklerinin içinde yer alması nedeniyle.     

ESRA PEHLİVANLI: Viyolanın dar repertuvarını geliştirme yönündeki çabaları, genç Türk bestecilerin yapıtlarını Avrupa'da seslendirmesi, kayıt altına alması, piyano ve akordeonla iki ayrı viyola ikilisi oluşturarak başta Hollanda olmak üzere çeşitli ülkelerde konser sayısını arttırması, geleneksel müzik çalgılarının viyola ile birlikte yer aldığı bir grubun oluşumuna katkıda bulunarak, barışçıl ve uzlaşmacı bir yaklaşımla müzik yapılıp başarı sağlanabileceğini göstermesi nedeniyle.     

PELİN HALKACI AKIN: Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası'nın başkemancılık görevini yıllardır gayretli ve başarılı biçimde yürütmesi, çalışkanlık, mütevazılık ve liderlik etme özelliklerini kişiliğinde dengeli biçimde kaynaştırması, verdiği resitaller ve konserlerde Türk bestecilerin yapıtlarına ayrıcalıklı yer tanıması, geçtiğimiz yıl Romanya'da Erkin'in keman konçertosunu seslendirmesi ve piyanist Metin Ülkü ile birlikte bütünüyle Türk bestecilerin yapıtlarından oluşan bir CD kaydına imza atması, aktif yorumculuk kariyerinin yanı sıra eğitimci kimliğini ihmal etmemesi nedeniyle.           

4.Yılın Üflemeli Çalgılar Yorumcusu  

GÜLŞEN TATÜ: Flüt için yazılmış yapıtlar dağarının büyük çoğunluğunu repertuarında bulundurarak yurtiçi ve yurtdışında verdiği konserler, eğitimciliği, Türk bestecilerinin yapıtlarına gösterdiği ilgi ve son olarak değişik tip flütlerin kullanıldığı, kendisine adanmış bir konçertoyu başarıyla seslendirmesi nedeniyle.     

NUSRET İSPİR: Üyesi olduğu Bilkent Senfoni Orkestrası tarafından, klarinet sololarının yer aldığı tüm senfonik yapıtların seslendirilmesinde gösterdiği başarı, elde ettiği ses kalitesinin, dinleyicilerle birlikte yerli ve yabancı şefler tarafından takdir edilmesi nedeniyle.     

SERTAN SANCAR: Bilkent Senfoni Orkestrası, Ankara DOB Orkestrası, Cemal Reşit Rey Senfoni Orkestrası ve Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası'nda farklı bir yorum gerektiren korno partilerinde teknik ve estetik düzeyde sergilediği üstün yorum, korno ve oda müziği konu başlıklarında gerçekleştirmeye başladığı atölye çalışmalarında başarılı olması ve beğeni toplaması nedeniyle.           

5.Yılın Orkestrası  

BURSA BÖLGE DSO: 45 kişilik mevcuduna karşın, dış takviyelerle özverili biçimde çalışmaları; repertuvar geliştirmek için gösterdikleri gayret; Mahler, Richard Strauss gibi, yapıtları geniş kadro isteyen bestecilere de yönelmeleri, genç Türk şeflerine de konser olanağı sağlamaları nedeniyle.     

İZMİR DSO: Sezon konserlerini Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi'nin büyük salonunda vermeye başlamalarıyla birlikte gözle görülür bir atılım dönemi içine girmesi, sezon programında Türk bestecilerin yapıtlarını olduğu kadar Romantik dönemin seslendirilmesi güç yapıtlarını programına almaktan kaçınmaması, orkestra üyeleri arasında küçük ve orta çaplı oda müziği topluluklarının oluşturulmasına destek vermesi, yerel sermaye gruplarıyla kurduğu verimli ilişkiler sonucu dinleyicilerine kaliteli solistler sunabilmesi nedeniyle.     

TEKFEN FİLARMONİ ORKESTRASI: Kuruluşunun 20'inci yılında ilk günkü felsefesinden şaşmaması, problemli bir coğrafyanın insanları arasında müzik yoluyla dostluk, dayanışma, güçbirliği ortamının oluşması yolunda sergilediği gayret, ülkemizdeki özel sermayenin klasik müzik sanatı destekçiliği bağlamında anlamlı bir örnek oluşturması, Doğu kökenli çalgıların kullanıldığı özgün senfonik yapıtların bestelenmesi ve yorumlanması konusunda sergilediği sahiplenici tutum, düzenli biçimde CD kayıtları yayımlaması nedeniyle.           

6.Yılın Orkestra Şefi  

IŞIN METİN: Şeflik kariyerinde son yıllarda gösterdiği gelişme, bunun sonucu olarak Güney Amerika, Avrupa ülkeleri ve Rusya'da konserler yönetmesi, geçtiğimiz yıl Yunan Ulusal Operası'ndan aldığı davet üzerine Donizetti'nin Aşk İksiri operasını başarıyla hazırlayıp yönetmesi, repertuvarını sürekli genişletmesi nedeniyle.     

İBRAHİM YAZICI: Koro ile başlayıp senfoni orkestrası ile yeni bir ivme kazanan şeflik kariyerinde son birkaç yıldır başında bulunduğu İzmir Devlet Senfoni Orkestrası'yla uyumlu birliktelik içinde başarılı sezonlar oluşturup uygulamaya koyması, geç Romantik dönemin ülkemizde pek seslendirilmeyen geniş çaplı eserlerini orkestrasıyla yorumlamak konusunda sergilediği azim nedeniyle.       

İNCİ ÖZDİL: Türkiye'nin ilk kadın orkestra şefi olarak Antalya Devlet Senfoni Orkestrası ve Orkestra@Modern'in kuruluşunda yer alması, yeni müziğe önem vererek pek çok eserin ilk seslendirmesini gerçekleştirmesi, birlikte çalışmaya başladığı Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası'yla kısa zamanda bütünleşmesi, takviye sanatçıları dahi saracak biçimde bir icra seviyesi belirlemesi, orkestrasının gelişmesi yönünde çaba sarf etmesi nedeniyle.           

7.Yılın Oda Müziği Topluluğu  

ANKARA ÜNİVERSİTESİ SOLİSTLERİ: Kısa zamanda konser salonlarında farklı bir yer kazanması ve beğeni toplaması, Türk bestecilerinin eserlerine özel olarak yer vermesi, yaylı dörtlü literatüründen oluşan repertuarıyla örnek icralar ortaya koyması nedeniyle.     

GOLDEN HORN BAKIR NEFESLİ BEŞLİSİ: Ülkemizde uzak durulan bakır nefeslilerle oda müziği alanını bir tabu olmaktan çıkararak, yalnızca İstanbul'da değil ülkenin birçok yerinde konserler vermeleri ve bu konserlerde göz dolduran nitelikli yorumlar sergilemeleri nedeniyle.     

HEZARFEN ENSEMBLE: Ülkemizde bugüne dek ihmal edilen iki alan olan modern müzik ve oda müziğinin kesişiminde yer alan çalışmalarıyla kısa sürede kendisine sağlam bir yer ve sadık bir izleyici kitlesi yaratması, birbirleriyle uyum içinde çalışan çokuluslu bir yapıyı başarıyla vücuda getirebilmeleri, başta Borusan Müzik Evi'nde olmak üzere sezon içinde verdikleri konserlerin yanı sıra geçtiğimiz yıl İstanbul Müzik Festivali'nde Santral İstanbul'da verdikleri sıradışı konserde sergiledikleri başarı nedeniyle.           

8.Yılın Erkek Opera Yorumcusu  

BURAK BİLGİLİ / Bas: ABD ve Avrupa'nın önde gelen operaları ve opera festivallerinde aranılan bir bas ses olarak düzenli biçimde sahneye çıkması ve yıllık angajmanlar yapması, aldığı olumlu eleştiriler, hem ses hem de sahne olarak kazandığı başarılar, hem komik hem de dramatik rollerde üst düzey söyleyiş sergilemesi nedeniyle.     

ERALP KIYICI / Bariton: Ankara DOB'da sahnelenen, başta Macbeth ve Tosca operaları olmak üzere, şarkı tekniklerini iyi uygulayarak ses rengiyle olumlu biçimde birleştirmesi, aldığı rollerde ses ve sahne olarak gösterdiği başarı, yüksek yorum gücü nedeniyle.     

KEVORK TAVİTYAN / Bariton: İstanbul DOB yapımı olan Don Pasquale, Hoffman'ın Masalları, Aşk İksiri operalarında hem dönemin özelliklerine uygun jest ve mimikleri, hem de sesini iyi biçimde kullanması; teatral yeteneği ile dinleyicinin esere olan yakınlığını ve sıcaklığını kısa zamanda artırması nedeniyle.           

9.Yılın Kadın Opera Yorumcusu  

ASUDE KARAYAVUZ / Mezzosoprano: Leyla Gencer Şan Yarışması'nın ardından girdiği Milano La Scala Akademisi'nde deneyim kazanıp İtalya'da kendisine sağlam bir kariyer inşa etme yolunda emin adımlarla ilerlemesi, geçtiğimiz yıl Verona'da Valencia Palau Opera Orkestrası eşliğinde konser vermesi, Mercadante'nin I due Figaro operasındaki Rosina başrolünü, aralarında Ravenna ve Salzburg Kış festivallerinin de bulunduğu seçkin organizasyonlarda şef Riccardo Muti yönetiminde başarıyla söylemesi nedeniyle.     

BİRGÜL SU ARİÇ/ Soprano: Son dönemde Mersin ve İzmir'de rol aldığı Mozart ve Verdi operalarındaki üstün performansıyla ve özellikle Saraydan Kız Kaçırma operasında Konstanze ve Otello operasında Desdemona rollerinde sergilediği başarılı yorumların yanısıra, tekniğini güzel ses rengiyle olumlu biçimde birleştirerek üst düzey bir çizgiyi sürdürmesi nedeniyle.     

HALE SONER / Soprano: Siemens Şan Yarışması'nda kazandığı birinciliğin ardından başlayan uluslararası kariyerinde 2009 yılında Almanya'nın Magdeburg Operası'nın solistleri arasına katılması ve bu kurumda Pamina, Lauretta, Donna Anna, Violetta gibi rollerde sergilediği ses güzelliği ve oyunculuk yeteneğiyle olumlu kritikler alması, Magdeburg'da canlandırdığı DonnaAnna rolüyle geçtiğimiz yıl Avusturya'daki St. Margarethen Festivali'ne davet edilmesi ve yine geçtiğimiz yıl Magdeburg Operası'nda yılın opera sanatçısı ödülüne değer görülmesi nedeniyle.           

10.Yılın Opera Rejisörü  

MEHMET ERGÜVEN: Türkiye'de hiç sahnelenmemiş barok dönem operalara cesaretle eğilmesi; bu bağlamda son olarak Timurlenk, İfigenya Tauris'te ve Medea operalarını da sahneleyerek repertuvara yeni eserler kazandırıp bunları izleyiciye başarıyla tanıtması, yalın sahne anlayışı sayesinde müzik ve sesin ön plana çıkmasını sağlaması nedeniyle.     

MURAT ATAK: Opera ve operet rejilerinde, tüm kadro ile kurduğu iyi diyalog, getirilen önerilere olumlu bakışı, reji çalışmalarını ilk temsilden sonra da özeleştiri yaparak geliştirmesi, İstanbulname ve 4. Murat operasının rejilerinde gösterdiği başarı ve kazandığı beğeni nedeniyle.     

YEKTA KARA: Son dönemde sahnelediği Aşk İksiri, Saraydan Kız Kaçırma, Macbeth, Cezayir'de Bir İtalyan Kızı gibi eserlerde, geleneksel yapısıyla öne çıkan opera sanatını günümüzde geçerli olan norm ve değerlerle bağdaştırma çabaları; İstanbul Opera Festivali'ni, kitleleri opera sanatıyla buluşturmaya gayret eden bir etkinlik olarak kurgulaması nedeniyle.            

11.Yılın Opera Yapımı  

İFİGENYA TAURİS'TE (GLUCK) - İZMİR DOB: Antik dönemde geçen bir operanın modern yaklaşımla sahneye taşınması; hayli durağan bir eserde ışık, renk ve simgelerin minimal dekorları tamamlayacak şekilde ustalıkla kullanılması; solistlerin ve orkestranın eseri dönem tarzına uygun yorumlamaları; klasikleşmiş repertuvar dışına çıkılarak, dünyada az sahnelenen bir eserin Türkiye'de ilk kez izleyiciyle buluşturulması nedeniyle.      

KÖTÜLÜĞÜN DÖNGÜSÜ (BRITTEN) - İSTANBUL DOB: Düş gücünü zorlayan soyut dekor uygulaması; Süreyya Operası sahnesinin kısıtlı olanaklarını sonuna kadar kullanan akılcı reji anlayışı; eserleri Türkiye'de yeterince sahnelenmeyen Benjamin Britten'in ülkemizde daha iyi tanınmasına giden yolu açması nedeniyle.       

TANNHAUSER (WAGNER) - ANKARA DOB: Sahne ve teknik bakımından yetersizlikler ve güçlükleri nedeniyle sahnelenmekten kaçınılan Wagner operalarından birinin daha, tümü Türk solistlerle, uzman bir Alman rejisör yönetiminde başarıyla sahnelenmesi ve repertuvara kazandırılması nedeniyle.           

12.Yılın Erkek Dansçısı  

BURAK SERKAN CEBECİ: Yurtdışında çeşitli topluluklarda konuk dansçı olarak başarı kazanması, DOBGM tarafından gerçekleştirilen Kuğu Gölü yapımında üstlendiği Benno rolünde teknik ve artistik olarak uluslararası bir düzey sergilemesi nedeniyle.     

KIVANÇ EKİN: Dans ettiği tüm klasik ve çağdaş yapımlarda gösterdiği teknik ve artistik üstünlüğü; Don Kişot, Ateşkuşu ve Fırtınalı Duygular adlı eserlerde sergilediği istikrarlı başarı nedeniyle.     

ZİYA AZAZİ: Yurt dışında dansçı ve koreograf olarak başarıları, kendine özgü 'sufi dönüşü' tekniğini geliştirip uygulaması, bu tekniği de kullanarak yer aldığı Mevlana'nın Çağrısı balesi Bodrum ve Antalya temsillerinde elde ettiği başarı ve kazandığı beğeni nedeniyle.           

13.Yılın Kadın Dansçısı  

BURCU OLGUNER: DOBGM tarafından sahnelenen Kuğu Gölü balesinde Odile rolünde gösterdiği üstün başarının yanısıra Ateş Kuşu, Kamelyalı Kadın, Bir Yaz Gecesi Rüyası yapımlarındaki performansı nedeniyle.     

DENİZ ZİREK: Dansettiği her role tekniği ve artistik bakışının yanında ruhunu da katması, DOBGM yapımı Kuğu Gölü balesinde Odette; Senfonik Minyatür, Genç Werther'in Acıları adlı balelerde teknik ve artistik başarısını sergilemesi nedeniyle.     

SANEM ERGÜLER: Üstlendiği tüm rollerin altından kalkması, Uyuyan Güzel ve Notre Dame'ın Kamburu balelerinde, özellikle  Esmeralda rolünde sergilediği başarı nedeniyle.           

14.Yılın Bale-Dans Yapımı  

GENÇ WERTHER'İN ACILARI - İSTANBUL DOB: Özgün bir proje olup Chopin piyanosu eşliğinde temsil edilme gibi bir buluşun yanında Dünya'da ilk kez Türkiye'de uygulanması, başrollerin yanında tüm dansçıların başarılı icraları ve gördüğü büyük ilgi yanı sıra, koreografisi ve seçilen müziği ile iyi bir buluş olarak değerlendirilmesi nedeniyle.     

KUĞU GÖLÜ - DOB GM: DOB GM'nin çeşitli topluluklarından gelen geniş bir kadroyla, yeni bir koreografik akış ve anlayışla sahnelenmesi, Aspendos ve İzmir temsillerinde büyük beğeni ve başarı kazanması nedeniyle.     

SALOME - ANTALYA DOB: Dans tiyatrosu, çağdaş dans ve klasik bale tekniklerinin karışık olarak başarıyla uygulanması, kadim bir öykünün albenili sahne diliyle anlatılması nedeniyle.           

15.Yılın Bale-Dans Koreografı  

UĞUR SEYREK: Rusalka operasındaki etkileyici dans koreografisi, Salome ve Kösem Sultan balelerinde başarıyla kullandığı çağdaş dil nedeniyle.     

YANNICK BOQUIN: Yayınlandığı dönemde Avrupa'da büyük ilgi gören Genç Werther'in Acıları adlı Goethe eserini Chopin'in piyano müziği ile ustaca birleştirerek özgün bir eser ortaya çıkartması nedeniyle.           

16.Yılın Koro/Vokal Topluluğu  

ANTAKYA MEDENİYETLER KOROSU: Antakya'da yaşayan üç semavi dine mensup kişilerden oluşan özgün yapısıyla Türkiye'nin çok kültürlü, çok kimlikli yüzünün somut örneklerinden birini teşkil etmesi, profesyonel mesleği müzik olmayan farklı meslek gruplarından insanları bir araya getirerek amatör müzik icrasını teşvik etmesi, geçtiğimiz yıllarda özellikle yurtdışında verdiği konserlerle Türkiye'nin tanıtımına sağladıkları katkı nedeniyle.     

BOĞAZİÇİ CAZ KOROSU: Avusturya'da düzenlenen Dünya Koro Şampiyonası'nda, Çağdaş Müzik ve Folklor kategorilerinde dünya şampiyonu, Karma Korolar kategorisinde ise dünya ikincisi olması; şampiyonların yarıştığı Grand Prix'de ise 2 altın madalya elde ederek toplam 5 altın madalya ile ülkemizi başarıyla temsil etmesi nedeniyle.     

İSTANBUL AVRUPA KOROSU: Profesyonel müzisyenlerin yanısıra farklı meslekleri olan çok sayıda amatör müzisyeni de içinde barındıran yapısıyla, örneğine az rastlanan özgün bir oluşum olması; her yıl verdikleri konserlerde çoksesli koro müziğinin ülkemizde hemen hiç seslendirilmeyen önemli yapıtlarını dinleyicilere tanıtmaları ve Türk insanına koro müziğini sevdirmekteki işlevleri nedeniyle.            

17.Yılın Klasik Müzik Etkinliği  

SÜREYYA OPERASI ODA MÜZİĞİ DİZİSİ: Ülkemizde bugüne kadar ihmal edilmiş olan oda müziği alanında klasik müzik dünyasının en deneyimli ve ünlü solist ve topluluklarıyla birlikte gençlere ve yeni topluluklara da fırsat tanıyan dengeli bir izlence anlayışıyla hizmet vermesi, anma ve ilkseslendirme gibi duyarlılıkları yeterince göstermesi nedeniyle.     

TURGUTREİS D-MARİN KLASİK MÜZİK FESTİVALİ: Sezon konserlerinin sona ermesinin ardından çoksesli müzik icrası alanında yaz mevsimi boyunca ortaya çıkan eksikliği, çoksesli müziği dinleyicilerin ayağına kadar götürmek suretiyle gidermek işlevini yüklenmesi; düzenlendiği beldenin demografik ve sosyokültürel yapısını hazırladığı programlarda başarıyla gözetmesi; deniz-kum-güneş üçlüsü dışında doyurucu bir sanat turizmi alternatifi oluşturması nedeniyle.     

KLASİK KEYİFLER KAPADOKYA MÜZİK FESTİVALİ: Oda müziğini üç büyük şehrin dışına taşıması, yerel kaynakları harekete geçirerek Kapadokya'nın tarihi mekânlarında üç ay boyunca özgün bir müzik atmosferi yaratması, genç virtüoz ve besteci adaylarına resmiyetten uzak bir ortamda, usta çırak ilişkisiyle kendilerini geliştirme ve çalışmalarını dinleyicilerle paylaşma olanağı sağlaması, doğaçlama geleneğini canlandırmaya çalışması nedeniyle.              

18.Yılın Müzik Eğitimi Kurumu  

GAZİ ÜNİVERSİTESİ MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALI: Anabilim dalı olanaklarıyla kısıtlanmasına rağmen Türkiye'de müzik eğitim alanına değerli öğretmenler, şan ve koro sanarçıları yetiştirdiği, sağladığı müzikal disiplin sayesinde nitelik yönünden diğer müzik eğitim kurumlarına örnek teşkil etmesi, meslek kuruluşları ile yaptığı işbirlikleri sayesinde müzik alanına hizmet etmesi ve pek çok üniversitenin öğretim üyesi ihtiyacını karşılama anlamında yıllardır üstlendiği büyük sorumluluk nedeniyle.     

İTÜ TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI: Hem Türk, hem Batı müziği alanında akademik etkinliklerini ve teknolojik olanaklarını öteki müzikçilerle paylaşması,  yüksek lisans izlenceleriyle ülkemize yeni besteciler kazandırması, müzik türleri arasındaki çekişmeyi ortadan kaldırıcı bir kültür politikası izleyerek başarı sağlaması nedeniyle.           

19.Yılın Müzik Eğitimcisi  

ALPER MÜFETTİŞOĞLU / Kontrbas: Kendini Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuarı'ndaki öğrencilerine adaması, onları orkestra sazı olan kontrbasta birer solist olarak yetiştirmesi, öğrencilerini yurtdışı okullara gitmelerini özendirmesi ve bu öğrencilerin yurtdışında sıklıkla sınav ve yarışma kazanmaları nedeniyle.     

DANIA KAINOVA / Keman: Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda yetiştirdiği öğrencilerin gelişim hızı ve düzeyinin yüksekliği, yurtdışındaki çeşitli yarışmalarda gösterdikleri üstün başarı nedeniyle.     

MUHAMMEDCAN TURDİYEV/ Keman: Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi'nde yetiştirdiği, aralarında Berfin Aksu'nun da bulunduğu pek çok öğrencisinin yurtdışındaki ciddi keman yarışmalarında kazandığı başarılar, yurtdışı okullara giriş sınavlarında yüksek performans kaydetmeleri nedeniyle.           

20.Yılın Çıkış Yapan Genç Müzisyeni (30 Yaş Altı)  

KARTAL KARAGEDİK / Bariton (d. 1984): Leyla Gencer Şan Yarışması'nda 2010 yılında kazandığı ikincilik ödülünden sonra uluslararası alanda etkinliğini artırması, Almanya'daki Magdeburg Tiyatrosu'nun kadrolu şancıları arasına girmesi, bu kurumda iki sezon boyunca önemli bariton başrollerinde kendini gösterme olanağı bulması, güzel tınıya sahip sesini inandırıcı oyunculukla bütünlemesi ve son olarak 2011 Kasım'ında Roma Ottavio Ziino Uluslararası Şan Yarışması'nda üçüncülük ödülü ve eleştirmenler ödülüne layık görülmesi nedeniyle.     

MERVE KOCABEYLER / Arp (d. 1990): Uluslararası yarışmalarda üst üste aldığı dereceler, ABD ve Avrupa gençlik orkestralarından aldığı davetler ve bu katılımlarında beğeni toplaması, eğitimini Avusturya'da başarıyla sürdürmesi nedeniyle.     

SALİHCAN GEVREK / Piyano  (d. 1992): Konçerto seslendirmeleri ve oda müziği katılımlarında gösterdiği yüksek düzey, ulusal ve uluslararası yarışma ve festivallerde kazandığı başarılar, MUSMA projesinde Türkiye'yi başarıyla temsil etmesi, öğrenimini Royal College'de sürdürme hakkını kazanması nedeniyle.           

21.Yılın Çıkış Yapan Genç Müzisyeni (17 Yaş Altı)  

DOĞA ALTINOK / Keman (d. 2000): Teknik ve müzikal anlamda hızlı gelişimi, ulusal ve uluslararası yarışmalarda elde ettiği dereceler, birlikte çalma konusunda da kendini geliştirmesi ve eğitimini disiplinli biçimde sürdürmesi nedeniyle.     

ELMAN MECİD / Vurma çalgılar (d. 1996): Marimba başta olmak üzere vurmalılar grubunun her çalgısında gösterdiği üstün başarı, uluslararası yarışmalarda elde ettiği dereceler ve çocuk yaşta senfoni orkestralarında takviye sanatçı olarak yer alması nedeniyle.     

YENER GÖKBUDAK / Piyano (d. 1996): Teknik ve müzikal anlamda hızlı gelişimi, ulusal ve uluslararası yarışmalarda elde ettiği dereceler ve eğitimini, disiplinli biçimde sürdürmesi nedeniyle.           

22.Yılın Radyo-TV Programı  

ALLA TURCA: Ali Pınar-Ersin Antep / Açık Radyo: Günümüz radyoları ve radyo programcıları tarafından ihmal edilen çoksesli Türk müziği bestecileri ve onların eserlerini merkezine alan programcılık anlayışı; aramızda olmayan ve yaşayan kıdemli bestecilere olduğu kadar genç bestecileri, onların ürünlerini ve kaydettikleri başarıları kamuoyuna yansıtabilmeleri nedeniyle.     

SENFONİ: Hikmet Tuncel  / Olay TV: Türkiye'de düzenli olarak yayınlanan tek TV klasik müzik programı olması, Bursa Bölge DSO'nun konserlerini her pazar yayınlayarak geniş bir izleyici kitlesinin ilgisini çekmesi, teknik olanaklarını gün geçtikçe geliştirmesi nedeniyle.     

WANDERER: Can Denizci / Açık Radyo: Her programında müzik tarihinden ele aldığı konuları analitik bakış açısıyla doyurucu biçimde dinleyenleriyle paylaşması; besteciler, eserler, dönemler, stiller, yorumcular üzerine ufuk açıcı değerlendirmelerde bulunması nedeniyle.           

23.Yılın (Telif) Müzik Kitabı  

DELİ LA BU ÖRTMEN (1-2) / Yakup Kıvrak / Müzik Eğitimi Yayınları: Türkiye'deki müzik eğitimi sorunlarını, ülke sorunlarından koparmadan, anı-deneme biçiminde hem güldürür, hem düşündürür tarzda, hızlı okunabilir yalın bir dille anlatması nedeniyle.     

ELİT BİR FAHİŞENİN ÖYKÜSÜ - LA TRAVIATA ÜZERİNE BİR İNCELEME / Ufuk Çakmak / Pan Yayınları: Edebiyat ve opera tarihinin en ünlü yapıtının başkahramanını, pek çok izleyici ve okuyucunun düşünmeyeceği, analitik ve karşılaştırmalı bir bakışla inceleyip anlatması nedeniyle.     

GÜNEŞİ KARNINDA TAŞIYAN ADAM / Sinemis Adige Sun / SCAMV Yayınları: Besteci, eğitimci ve yayıncı Muammer Sun'un yaşamını, renkli bir dille ve Cumhuriyet tarihindeki gelişmelere koşut olarak anlatması nedeniyle.           

24.Yılın Klasik Müzik Albümü  

ÇAĞDAŞ MİNYATÜRLER / Yeşim Gökalp / ÇAĞSAV Müzik: İlk kez CD kayıtları yapılan iki İlhan Baran ve bir Ateş Pars eserinin, aynı türdeki Szymanowski ve Bernstein eserleriyle bütünleştirilerek, adına uygun biçimde, iyi icra ve kayıt kalitesiyle Türk müzik arşivine kazandırılması nedeniyle.     

ERKİN ODA MÜZİĞİ / A.K. Müzik: Türk Beşleri'nden Ulvi Cemal Erkin'in solo piyano, yaylı çalgılar dörtlüsü ve piyanolu beşlisinin, yabancı müzisyenler tarafından kaliteli biçimde icra edilerek elde edilen kaydın Türk müzikseverlere sunumu nedeniyle.     

YOLCULUK / Pelin Halkacı Akın, Metin Ülkü / Lila Müzik: İlhan Usmanbaş'ın Keman-Piyano Sonatı'nın ilk CD kaydını içermesi, tümüyle Türk bestecilerin keman-piyano eserlerinin emek ürünü bir çalışmayla dinleyiciye ulaştırılması nedeniyle.


Akçaağaç Sok. Görhan Apt. No: 1/1A Acıbadem Üsküdar / İSTANBUL | T: 0532 343 9328 | F: 0216 326 39 20