CD-DVD

Çağdaş Türk Müziğini tanımak adına güzel bir fırsat

26.09.2011


Paylaş:


Şirin Pancaroğlu'nun İstanbul'un Ses Telleri isimli çalışması birçok açıdan kaçırılmaması gereken bir kayıt. Kayıt, Türk bestecilerin bu denli yoğun biçimde tartışıldığı bir dönemde, çok farklı stillere sahip 5 genç bestecimizin eserlerinden oluşuyor. Dahası, bu bestecilerin hemen hepsi popülist tavırlardan uzak, gerçek anlamda çağdaş müzikten örnekler vermişler. Sırf bu yaklaşım bile kaydı edinmek için yeterli. Bunun yanında Şirin Pancaroğlu başta olmak üzere tüm ekip çok iyi performans sergilemiş. Her eserde yer alan Pancaroğlu arpin tüm imkânlarını özgüven, müzikalite, renk ve düşüncelerle dolu bir şekilde sunuyor. Eserlere teslim olmamış, fikirlerle dolu. İkişer eserde yer alan Halit Turgay (flüt) ve Derya Türkan'ın (kemençe) katkıları ise çok önemli. Kayıttaki bestelerden en güzeli, açılış parçası olan Özkan Manav'ın Güvercinler'i. Hayranlık duyulacak bir çağdaş Türk yapıtı. Girişteki fikrin tüm eser boyunca yinelenişiyle ulaşılan bütünlük hissi fevkalade. Elindeki materyali çok ekonomik bir şekilde kullanmış. Manav'ınkinden aşağı kalmayan bir diğer eser de, üçüncü parça olan, Hasan Uçarsu'nun Issız Çocuklar'ı. Bu eserde Uçarsu'nun, flüt ve arpin ses sınırlarını cesurca zorlayışına, çok zengin ve renkli fikirlerle dolu olmasına ve bu fikirlerin ortaya çıkıp kayboluşundaki zarafete, hiçbirini gereksiz yere zorlayıp döngülere sokmayışına hayran kalmamak imkânsız. Eserin hüzünlü bitişi de hayli dokunaklı. Mahir Cetiz'in Sabah Sabah'ı da cesur bir eser. Makamsal motifleri çiğleştirmeden kullanışı ve ritmik zenginliğiyle hayli çarpıcı.   

Kayıt bu 3 güzel parçayla açıldıktan sonra, Arda Ardaşes Agoşyan'ın Yerebatan ve Barış Perker'in Yedi Resimle İstanbul isimli eserleriyle devam ediyor. Önceki 3 eserin düzeyinde olmamakla birlikte bunlar da kendi içlerinde hem sorunlar hem de ilginçlikler barındırıyor. Agoşyan'ın eserindeki gizem biraz yapay duruyor, arp diğer enstrümanlarla tam uyumlu değil. Perker'in eseriyse diğerlerine kıyasla içerisinde daha az düşünce barındırıyor. Turgay Erdener'in üç bölümlü eseri İstanbul'un Ağaçları ise yeterince ilgi çekici değil. Tamamen Osmanlı müziği motifleri üzerine kurulu, ama bunlara pek bir şey de katmayan bu müzik, ilericilikten hayli uzak. Çağdaş Türk sanat müziği adına bu ülkede son dönemde neler yapıldığını merak ediyorsanız Pancaroğlu'nun bu kaydını edinmelisiniz.

İSTANBUL'UN SES TELLERİ 
Bir Şirin Pancaroğlu Projesi 
Manav, Çetiz, Uçarsu, Agoşyan, Perker, Erdener 
Kalan Müzik CD 513 

FEYZİ ERÇİN
feyziercin@hotmail.com


Satın almak için tıklayınız


Akçaağaç Sok. Görhan Apt. No: 1/1A Acıbadem Üsküdar / İSTANBUL | T: 0532 343 9328 | F: 0216 326 39 20