12.09.2012
Hännsler'in müzik dünyasına en dikkate değer hizmetlerinden birisi, Scwetzinger Festivali'nin eski kayıtlarını açmak olmuş. Beaux Arts Trio'nun 1960 yılındaki festivalde icra ettiği Brahms ve Ravel kayıtları, daha çok stüdyo kayıtlarıyla daha yakından tanıdığımız Beaux Arts'dan güzel bir konser örneği. Brahms'ın op. 8 ilk üçlüsünün ilk bölümü aydınlık bir giriş ve sonrasında üçlünün birlikte nasıl heyecanlandığını ve dinginleştiğini, ve müziğin psikolojisini nasıl tek bir enstrüman gibi yansıttıklarının canlı bir örneği. İkinci ve üçüncü bölümlerde viyolonselci Bernard Greenhouse'a kulak kabartmalı. İkinci bölümde ani patlamalarda enstrümanının tonundaki kontrole; üçüncü bölümde ise temayı verişindeki dokunaklılığı ve belli belirsiz ön plana çıkıp gerileyişinine dikkat edin. Ravel'in La minör üçlüsü de aynı güzellikte. Özellikle ilk bölümde temaların üst üste geldiği yerlerdeki tonal berraklığa, ikinci bölümde ise ritmik öğeleri abartmayarak zarafetin vurgulanışına dikkat etmeli. Son bölüm çok tutkulu, ki Ravel bu kadar 'appassionato' çalınmaz genelde, ama bu yaklaşımın da cazip olduğunu söylemeliyim. Çok güzel bir konser kaydı. Sadece Greenhouse için bile edinilmeli.