02.11.2013
Lisa Batiashvili'nin Brahms'ın Keman Konçertosunu seslendirdiği CD'deki diğer eser, Clara Schumann'ın Op. 22 Keman ve Piyano için 3 Romans'ı… Thielemann, Alman repertuvarında çok iyi bir şef olmasına rağmen, eşlikçi olarak bir zaafı mı var diye düşünmeden edemedim. Konçertonun açılışındaki aceleci tempo ve hafiflik hissi, benim Brahms'ım değil. Brahms'ta özellikle güçlü ve etkileyici bir ton olmadığında, eserin pırıltısı ve gücü olumsuz etkileniyor. Batiashvili, iyi bir kemancı olmasına karşın; gerek arpejlerde, gerekse tematik malzemenin sunumunda dikkat çekici ve vurgulayıcı olamıyor. Ama kim bilir, belki de kadans için seçilen, nadiren seslendirilen ve benim hiç sevemediğim Busoni kadansın gerginliği de görüşümü olumsuz etkilemiş olabilir. Bu kadansın seçimini, Batiashvili'nin tedirgin yorumuyla uyumlu bulamadım. CD'deki diğer eserin Clara Schumann'a ait olması da Robert Schumann severleri hüzne boğacaktır (beni olduğu gibi). Burada da sıradan bir yorum ve ton var. Batiashvili, günümüzün parlayan birçok kemancısının yanında iyi bir kemancının ötesine geçemiyor.