Günümün büyük bir bölümünde dinlediğim BBC Radyo 3 ve Classical KUSC radyolarının pabuçlarını dama attım; açıldığı günden bu yana, tarifsiz duygular içinde Borusan Klasik dinliyorum. Borusan Klasik'i dinlediğim sırada ülkemizdeki tüm klasik müzikseverlerle sanki aynı çatı altında bir arada olduğum hissine kapılıyorum. O sanki dev bir konser salonu ve hepimiz onun içinde yerimizi almışız gibi…
Borusan Klasik'in, BİFO'nun muhteşem piyano ikilisi Katia ve Marielle Labéque ile verdiği 'Kentin Karmaşasında İki Piyano' konseriyle yayınına resmen başladığı 17 Ocak 2013 tarihini klasik müzik dünyamız için milat olarak görüyorum. Konserin hemen başında izlediğimiz o eğlenceli tanıtım filminin ardından, şef Gürer Aykal idaresindeki BİFO'nun, orkestranın kurucusu olan değerli işadamı Asım Kocabıyık anısına seslendirdiği Elgar'ın Enigma Varyasyonları'nın 'Nimrod' adlı bölümünü dinlerken gözyaşlarım boğazımda düğümlendi. Klasik müzik kültürümüz açısında çok önemli olan bu atılımda tüm emeği geçenleri kutluyor, Borusan Kültür Sanat ve www.karnaval.com'un işbirliğiyle hayata geçen Borusan Klasik'e nice güzel yayınlar diliyorum. Yeni kanalımızla ilgili Mart ayından itibaren her sayımızda düzenli ve kapsamlı haberler vereceğimizi de şimdiden duyurayım.
Elinizde tuttuğunuz Şubat sayımızı sizlere 112 sayfalık orijinal haliyle sunabilmeyi çok isterdik; ancak ülkenin içinde bulunduğu sert ekonomik koşullar nedeniyle 72 sayfa olarak karşınızdayız, içimiz o yüzden biraz buruk. Pek çok değerli kalemimizin yazılarına yer verememenin üzüntüsünü yaşarken, tüm okurlarımızı dergilerine bu zor dönemde her zamankinden daha fazla sahip çıkmaya davet ediyorum. Özellikle her yeni abonenin dergimizin yaşaması bakımından çok değerli olduğunu bilmenizi isterim.
Kapağımızı onurlandıran genç sanatçımız Nil Kocamangil'e başarılarının bir ömür boyu devam etmesini diliyor, sevgili Güray Başol'a da yapmış olduğu söyleşi için teşekkür ediyorum.
Şubat ayının en güncel haberleri ile hazırladığımız Kulis sayfalarımızı, Zekeriya S. Şen'in Jan Brueghel'in Duymanın Alegorisi isimli nefis tablosunu anlattığı yazısını keyifle okuyacağınıza inanıyorum. Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'ndaki gelişmeleri Başkentten Yansımalar köşesinde kaleme alan Şefik Kahramankaptan Ocak ayında izlediği konserlerden özel izlenimlerini paylaştı. İlknur Akman, Viyana Filarmoni Orkestası'nın Yeni Yıl Konseri'nden görüşlerini aktarırken, yazarımız Feyzi Erçin, Gülsin Onay ve Monica Groop ile Şubat ayında İstanbul ve Ankara'da verecekleri konserleri öncesinde sohbet etti.
Armağan Ekici'nin, Simon McBurney'nin Amsterdam'da sahnelenen sıradışı Sihirli Flüt yapımı üzerine görüşleriyle yerini aldığı Şubat sayımızda Tufan Türenç Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası ve Viyana Strauss Festival Orkestrası'nın yeni yıl konserleri üzerine yazdı. Keskin kalemiyle Mehmet Ergüven Devlet Operaları'nın geleceğini yorumlarken bir diğer keskin kalemli yazarımız Norman Lebrecht Mozart'ı Kurtarın başlıklı yazısında metalaştırılan besteci Mozart'ı kurtarmanın yolları üzerine yazdı.
Onur Aydın, Ankara Devlet Opera ve Balesi'nin beğenilen sanatçılarından Ayhan Uştuk ile son dönem çalışmaları ve opera sanatının ülkemizdeki sorunları üzerine söyleşti. Piyanist Ergican Saydam'ın anıldığı müzikli toplantıdan izlenimleriyle Deniz Banoğlu da aramızda. Aydın Büke, J.S.Bach'ın dindışı kantatları, Emre Aracı ise Covent Garden Operası'nda yeni izlediği La Boheme operasından hareketle tarihe yolculuk yaptılar. Selen Yılmaz'ın Antalya'da başlayan kariyerini Washington'a taşıyan Donizetti ödüllü dançımız Melih Mertel'le yaptığı söyleşi de ilgi çekmeye aday.
Yakup Kıvrak'ın bir müzik öğretmeni okurundan gelen mektubu paylaştığı bu sayıda İlke Boran'ın başarılı piyanist Emre Yavuz ile yaptığı röportajda genç piyanisti daha da yakından tanıyacaksınız. Ayşe Öktem'in Janáček'in insanoğlunun kaderi ve doğayla ilintisine vurgu yapan operası Katya Kabanova'yı incelediği yazısı Janáček'i daha iyi tanımak için iyi bir fırsat. Buğra Gültek'in Hanon alıştırmaları hakkında köşesinde değerli bilgiler verdiği Şubat sayımızın son sayfalarında kayıt eleştirileri alıyor.
Birbirinden değerli yazılarını okurlarımız için hazırlayan tüm yazarlarımıza en iyi dileklerimi gönderiyor, yazılarına yer veremediğimiz yazarlarımızı ise önümüzdeki sayılarda sayfalarına kavuşturacağımızı bildirmek istiyorum.
Klasik müzikle dolu harika bir ay geçirmeniz dileğiyle, iyi okumalar.