CD-DVD

Khatia Buniatishvili ve Renaud Capuçon'dan olağanüstü uyum

09.02.2015


Paylaş:

Renaud Capuçon & Khatia Buniatishvili *****
C. Franck: La Majör Keman ve Piyano Sonatı 
E. Grieg: Op. 45, Do minör Keman ve Piyano Sonatı, No.3
A. Dvořák: Op. 75, Romantik Parçalar
Renaud Capuçon (keman), Khatia Buniatishvili (piyano)
Erato 2564625018

“Piyano, çalgıların içinde rengi en siyah olanı; bu bir bakıma yalnızlığı ve içine kapalılığı da sembolize ediyor. Piyanistlerin bu duruma alışmaları gerek.” Son yıllarda adı uluslararası müzik çevrelerinde giderek daha fazla duyulmaya başlayan Gürcü piyanist Khatia Buniatishvili, eleştirmenlerin, yorumunda öne çıkan melankolik tını hakkında yazdıkları değerlendirmeleri bu sözlerle yanıtlamış. Gerçekten de yapısı gereği, solo çalmaya en yatkın çalgıların başında gelen piyano, aynı zamanda vazgeçilmez bir oda müziği partneri olduğu için, piyanistler solo konserlerinin yanında, sıklıkla diğer müzisyenlerle de bir araya geliyorlar. Bu birliktelikler, eğer sanatçıların müziğe yaklaşımları aynı çizgideyse çok uzun soluklu oda müziği çalışmalarını beraberinde getirebiliyor.

Çağımızın en tanınmış piyanistlerinden Martha Argerich, yeteneğine çok değer verdiği iki genç meslektaşını, piyanist Khatia Buniatishvili ve kemancı Renaud Capuçon’u birlikte konser vermeleri yönünde yüreklendirmiş. Sanatçıların ilk ortak konseri 2012’de Lugano Festivali’nde gerçekleşmiş ve gerek dinleyenlerden, gerekse eleştirmenlerden büyük övgü almış. Buniatishvili ve Capuçon bu konserin ardından birlikte çalmaya devam etmişler ve Renaud Capuçon’un ifade ettiği gibi, “Tümüyle farklı yaratılışta olmalarına rağmen, müziğe olan tutku derecesindeki bağlılıkları,” ikili olarak yola devam etmelerini sağlamış.
 
Sanatçılar ilk ortak CD’lerinde geç romantik dönemden üç bestecinin, César Franck, Edvard Grieg ve Antonin Dvořák’ın keman-piyano için bestelediği yapıtları seslendirmişler. Albümün başlangıç parçası olarak da, ilk konserlerinde başarıyla yorumladıkları ve ortak müzik beğenilerinin açığa çıkmasına olanak sağlayan César Franck’ın La Majör Sonat’ını seçmişler. Renaud Capuçon, CD’nin kitapçığında yer alan yazısında bu sonatı, “Khatia ile birbirimizi tanıdığımız yapıt,” diye tanımlamış. Gerçekten de, La Majör Sonat’ın girişinde yer alan dört ölçülük piyano solosu, bizleri nasıl bir müzik şöleninin beklediğini haberliyor. Kemanın katılımıyla, yapıt baştan sona kusursuz bir uyumla sürüyor. 19. yüzyılın ünlü kemancısı Eugène Ysaÿe için bestelenen yapıt, Renaud Capuçon ve Khatia Buniatishvili’nin parmaklarından eşine az rastlanır bir ustalıkla yorumlanıyor.
 
CD’de yer alan diğer yapıtlar Grieg, Op. 45, Do minör Sonat ve Dvořák, Op. 75, Romantik Parçalar da, Franck’ın sonatıyla aynı tarihlerde bestelenmiş. Böylece 1800’lerin son çeyreğine girildiği dönemde, Avrupa’nın farklı coğrafyalarında yapıt veren üç önemli bestecinin keman-piyano için yazdıklarını bir arada dinleme olanağını buluyoruz.
 
Her bakımdan kusursuz bu CD’yi, özellikle César Franck’ın La Majör Sonat’ını, sanatçıların mükemmel birlikteliğinin keyfini tam anlamıyla sürebilmek için defalarca dinlemek isteyeceksiniz. Kaçırılmaması gereken bir kayıt.

AYDIN BÜKE


 

BENZER HABERLER

    YORUMLAR


    Akçaağaç Sok. Görhan Apt. No: 1/1A Acıbadem Üsküdar / İSTANBUL | T: 0216 325 27 13 | F: 0216 326 39 20