Konser-Opera

Elfida Su Turan ve Ferhat Can Büyük resitali ardından

10.02.2015


Paylaş:

2015 yılının genç sanatçılara çok büyük bir şans olduğunu bir önceki konser yazılarımda yazmıştım. Dün akşam da yine iki tane genç sanatçımız bir resital verdi. Yaşlarına göre yaptıkları karşısında hayran kaldığım Elfida Su Turan ve Ferhat Can Büyük, İstanbul Filarmoni Derneği kapsamında Beyoğlu’nda bulunan Sismanglio Megaro’da dinleyicilerine keman-piyano restiali verdiler. Solo keman, solo piyano ve keman-piyano eserlerinden oluşan programın göz dolduruculuğuna şüphemiz yok. Saat 19:30’da başlayan resitalde önce piyanist Ferhat Can Büyük sahne aldı. Scarlatti’den K.430 numaralı Re Majör Sonat’ı ve ardından K.1 Re Minör Sonat’ı çaldı. Resital başından sonuna piyanonun ve salon akustiğinin azizliğine uğramasına rağmen, piyanist Ferhat Can Büyük bu zorlukların üstesinden gelebildiğini düşünüyorum. Solo piyano eserlerinden sonra keman virtözü Elfida Su Turan ile Ferhat Can Büyük tekrar sahneye çıktı ve Barok dönemin en bilinen eserlerinden Vitali-Chaconne’u çaldılar. Resital ikilinin Mozart’ın 21. Keman ve Piyano Sonatı’nı çalmalarıyla devam etti. Sonat sonunda sahneye tek başına çıkan Elfida Su Turan’dan çalması yüksek ustalık isteyen Paganini Caprice dinledik. Bitmeyen alkışlar içerisinde kulise uğurlanan Elfida Su Turan, tekniği ve virtüözitesiyle resitalin ilk yarısından herkesi kendisine hayran bırakmıştı bile.
 

İkinci yarıda piyanist Ferhat Can Büyük tek başına sahneye çıktı ve dinleyicilere romantik dönemin en ünlü bestecilerinden Fryderyk Chopin’in zor eserlerinden bir seçki sundu. İçerdiği zor oktav pasajlarıyla ünlü olan op.48 no.1 numaralı Do Minör Noktürn ile başlayan ikinci yarı, daha sonrasında op.66 numaralı Fantaisie Impromptu ile devam etti. Fantaisie Impromptu’nün gerek ritmik gerekse de deşifraj için ne kadar zor ve yüksek bir eser olduğunu fakat konserde piyanistin bu eseri çok rahat çaldığını ve duygu olarak da tam anlamıyla dinleyiciye dokunabildiğini belirtmek isterim. Ardından Chopin repertuvarının olmazsa olmazları, iki etüd çalındı. Op.10 No.3 ‘Tristesse’te gereksiz yüksek tempoyla karşılaştığımız bir performans ardından tuşe ve çabukluk gerektiren Op.10 No.5 ‘Siyah Tuş’ Etüdü’nü oldukça profesyonel bir yorumla dinledik. İkinci yarı solo piyano eserlerinden sonra keman piyano eserleri olan Wieniawski-Romance ve Novacek-Perpetuum Mobile ile devam etti. Eserlerin ne kadar temiz ve saf çalındığı konusunda söyleyecek kelime bulamıyorum.
 

Barok dönemden yola çıkıp çağdaş dönemde yolculuğumuzu noktaladığımız resitalde yüksek alkışlara ve seyircinin isteğine dayanamayan ikili bis olarak Brahms’tan 5. Macar Dansı’nın keman ve piyano uyarlamasını seslendirdi. Chaconne beni en etkileyen performans oldu. Elfida Su Turan’ın 13 yaşında olduğunu ve de Ferhat Can Büyük’ün 18 yaşında olduğunu belirtmek istiyorum. İki sanatçı da genç yaşlarına rağmen sayısız başarıya imza atmış gelecek vaat eden ve küçük elleriyle büyük işler başaran iki isim.


Ayrıca İşsanat’ın Parlayan Yıldızlar Serisi’ne seçilmiş olan ikilinin solo resitalleri olacak. 28 Nisan 2015’te Ferhat Can Büyük, 8 Mayıs 2015’te de Elfida Su Turan Milli Resürans’ta resital verecekler. İki büyük genç yeteneğimizi herkesin dinlemesini kesinlikle tavsiye ediyorum. 

Utku Geçgel

BENZER HABERLER


    Akçaağaç Sok. Görhan Apt. No: 1/1A Acıbadem Üsküdar / İSTANBUL | T: 0532 343 9328 | F: 0216 326 39 20