Konser-Opera

Albert Long Hall'da İdil Biret rüzgarı

13.03.2015


Paylaş:

Geçtiğimiz günlerde bir dünya prömiyerine daha imza atan, gelecek günlerde ise hayatının anlatıldığı belgeseli İstanbul Film Festivali’nde gösterilecek olan dünyanın en geniş repertuvarına sahip piyanistlerden biri olan devlet sanatçımız İdil Biret, geçtiğimiz akşam Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall’da AIMA Orkestrası eşliğinde ve Can Okan’ın şefliğinde dinleyicilere unutulmayacak bir konser verdi.

İdil Biret’le Mozart başlığı taşıyan konserin ilk yarısında Can Okan şefliğindeki AIMA Orkestrası öncesinde W.A. Mozart Küçük Bir Gece Müziği çaldı, daha sonrasında ise İlhan Usmanbaş’tan Küçük Gece Müziği çalındı. Ayvalık Uluslararası Müzik Akademisi’nin (İng. AIMA) Festival Orkestrası bu konser vesilesiyle ilk kez Ayvalık dışında konser vermiş oldu. 1998 yılında Prof. Filiz Ali önderliğinde kurulmuş olan Ayvalık Uluslararası Müzik Akademisi’nin bu güzel orkestrası, umuyorum ki gelecek sezonlarda da ülkemizin dört bir yanında sahne alacak. Gerek ilk yarıdaki orkestral eserlerde, gerekse ikinci yarıdaki piyano konçertosunda üyelerinin tamamının genç müzisyenlerden oluştuğu orkestra kelimenin tam anlamıyla muhteşemdi. Orkestranın başarısını Can Okan şefliğinde gösterdiğini ve Can Okan’ın yüksek performansını ve başarısını da atlamamak gerekir.

İkinci yarıda ise İdil Biret ve AIMA Orkestrası’ndan Mozart’ın K.453 numaralı 17. Piyano Konçertosu’nu dinledik. Gerek konser salonunun büyüleyiciliğinden, gerek pür dikkat kendilerini dinleyen ve salonu hınca hınç dolduran dinleyicilerden, gerekse (ve sanıyorum ki en önemli etken de buydu) hemen önlerinde piyano başındaki yaşayan efsane İdil Biret’ten olsa gerek, orkestranın genç üyelerinin yüzlerindeki mutluluk ve içlerindeki heyecan icra ettikleri müziğe yansımış, kusursuz sesler dizisi kulaklarımızda yankılanmıştı.

İdil Biret’in kişisel olarak mütevazı oluşu konserde de icrasına yansımıştı. “Piyanist her zaman önde olmamalıdır, orkestra piyanoya eşlik ettiği gibi, piyano da orkestraya eşlik etmesini bilmelidir.” diyen Biret, bu uyumu kelimelere dökülemeyecek kusursuzlukta yakalamıştı. Konser sonrasında ise çalınan 17. Piyano Konçertosu’nun kendisi için çok özel bir yeri olduğunu, çünkü bilinen diğer Mozart konçertolarının aksine bir opera gibi olduğunu söyleyen İdil Biret, konser sonrasında defalarca kulisten dönmek durumunda kaldı, öyle ki konçertonun üçüncü bölümünün son birkaç dakikalık kısmı tekrar çalındı. Tekrardan yoğun alkışlar alan Biret, bir sonraki dönüşünde piyanoya oturdu ve Alkan’dan Le Chemin De Fer adlı eserini çaldı. Alkan’ın çok üstün beceriler gerektiren bu zor eseri sonrası bütün salon ayağa fırladı, ıslıklar, çığlıklar ve alkışlar bir olup Albert Long Hall’da yankılandı.


Utku Geçgel

BENZER HABERLER


    Akçaağaç Sok. Görhan Apt. No: 1/1A Acıbadem Üsküdar / İSTANBUL | T: 0532 343 9328 | F: 0216 326 39 20