ETKİNLİKLER

Wiener Akademie "Beethoven'a Övgü'

13

Haziran 2020

WIENER AKADEMIE
Martin HASELBÖCK şef 
Sophie KARTHAUSER soprano

  • Ludwig van Beethoven
    Egmont’tan Uvertür ve Entr’acte, op. 84
  • Egmont’tan İki Arya, op. 84:
    “Die Trommel gerühret”
    “Freudvoll und leidvoll”
  • “Ah! Perfido”, op. 65
  • Senfoni No. 7 La Majör, op. 92

Arayla 100’ sürer.

KONSERE DOĞRU * 
19.00-19.30 Üst Fuaye
Dr. Şebnem Sunar ve Aydın Büke’nin “Goethe ve Beethoven Işığında Birey, Dünya ve Özgürlük” başlıklı sohbeti

* Türkçe

Ünlü dönem çalgıları orkestrası Wiener Akademie, Beethoven’ın eserlerinde onun kişiliğini olduğu kadar Aydınlanma ruhunu da yansıtan kahramanlık temasına odaklandığı çok özel bir programla festivalde.

Dönem çalgılarıyla, Barok’tan Romantik döneme uzanan ve sadece başyapıtları değil, saklı müzik hazinelerini de içeren bir repertuvar seslendiren Wiener Akademie, yüzyıllar içerisinde oluşmuş bir müzik kültürü üzerine uzmanlığını gittiği her yere taşıyor. Neredeyse otuz yıldır Viyana Musikverein’da verdiği düzenli konserlerin yanı sıra Şikago’dan Tokyo’ya uluslararası turnelere çıkan orkestra, ayrıca eserleri prömiyerlerinin yapıldığı muhteşem salonlarda o dönemin çalgılarıyla seslendirdiği konser serisi RESOUND ile dünyada bir ilki gerçekleştiriyor. Uluslararası festivallerin gözdesi ve Bonn, Varşova ve Kraków Beethoven Festivallerinin düzenli konuğu Wiener Akademie, RESOUND Beethoven başlığı altında bestecinin tüm senfonileri ile piyano konçertolarının kaydını 2020’de tamamlıyor.

Belçikalı soprano Sophie Karthäuser bugüne kadar pek çok prodüksiyonunda rol aldığı Champs-Elysées Tiyatrosu, Monnaie Kraliyet Tiyatrosu ve Theater an der Wien’den başka Lyon Operası, Berlin Konzerthaus ve Polonya Ulusal Operası’nda çeşitli rollerde dinleyicilerle buluştu. Sanatçı opera sahnelerinin dışında, Carnegie Hall’dan Berlin Philharmonie’ye resitallerle ve orkestralar eşliğinde de övgüler topluyor. 2019/20 sezonunda AKAMUS ile Asya turnesine, Les Arts Florissants ile Fransa ve Almanya turnesine çıkıyor; Accentus ve Insula Orkestrası ile Avrupa ve Asya’yı kapsayan bir turnede Mendelssohn ve Weber’in az seslendirilen eserlerini yorumluyor.

Beethoven’ın Goethe’nin Egmont oyunu için yazdığı sahne müziği, Ekim 1809’da Fransız işgalinin bitişinin hemen sonrasına denk gelir. Beethoven’ın kişiliği ve yaşadığı dönemin ruhu düşünülünce, kısıtlı sayıdaki sahne eserinde baskıcı güçlere karşı durmuş kahramanlara yönelmiş olması şaşırtıcı değildir. Egmont da İspanya hakimiyetine karşı Hollanda’nın bağımsızlığı için savaşmış bir kontun hikâyesidir. 1813’te Napolyon’a karşı savaşmış Avusturyalı gaziler yararına bir konserde ilk kez seslendirilen 7. Senfoni ise Beethoven’ın genellikle “kahramanlık” olarak adlandırılan döneminin sonlarına işaret eder. Senfoni bütün coşkusuyla, Napolyon’un bir zamanlar yenilmez sanılan gücüne karşı bir zafer duygusu yaşatır.

13 Haziran Cumartesi 20:00    
Cemal Reşit Rey Konser Salonu

YORUMLAR


Akçaağaç Sok. Görhan Apt. No: 1/1A Acıbadem Üsküdar / İSTANBUL | T: 0216 325 27 13 | F: 0216 326 39 20